Advocatenkeuze

Als gevolg van de doelstelling van de stichting is het idee van een vergelijkingssite voor advocatenkantoren ontstaan. Stichting Viadicte is van mening dat er bij zowel particulieren als mkb behoefte bestaat aan transparantie en assistentie bij de selectie van een advocatenkantoor. Tevens bestaat bij advocatenkantoren de behoefte om zich op het internet te kunnen onderscheiden, teneinde de doelgroep te overtuigen dat zij de meest geschikte dienstverlener zijn.

De selectie van een advocatenkantoor is mogelijk aan de hand van een aantal zorgvuldig geselecteerde inhoudelijke criteria. Hierdoor is het mogelijk om een advocatenkantoor te selecteren dat optimaal aansluit bij de behoefte van de rechtzoekende. Stichting Viadicte heeft bij de selectie van de criteria steeds het belang van de rechtszoekende voorop gesteld.

Een hoge notering bij een zoekopdracht van een rechtszoekende is alleen mogelijk door te voldoen aan de door de rechtszoekende geselecteerde criteria. Om een objectieve vergelijking mogelijk te maken worden een aantal zogenaamde kritieke criteria altijd geverifieerd bij de advocatenkantoren.  Ook zal de website de mogelijkheid bieden om verschillende kantoren te vergelijken op basis van inhoudelijke criteria en wordt algemene voorlichting verstrekt over de selectie van en omgang met een advocaat.

  • Uw kwaliteitsbeleid en risicomanagement getoetst door een audit van Viadicte om uw kantoororganisatie en dienstverlening te professionaliseren.

  • Viadicte biedt een compleet uitgewerkt kantoorhandboek met voorbeeldmodellen en instructies voor uw kantoor.

  • Kantoren met een permanent kwaliteitsbeleid ontvangen van Viadicte een keurmerk Met Recht Tevreden. Het keurmerk is een teken dat uw kantoor voldoet aan de eisen op het gebied van kennis, integriteit en kantoorvoering. Het keurmerktraject stimuleert bovendien de efficiency en stroomlijning van uw organisatie.

  • Viadicte heeft een online klanttevredenheidsonderzoek (KTO) ontwikkeld.  Van iedere enquête die ingevuld wordt, ontvangt u per email een melding. Om de tevredenheid van uw clienten te monitoren heeft u op ieder moment van de dag toegang tot de digitale rapportage van uw kantoor. Doel van het klanttevredenheidsonderzoek is vast te stellen of en in welke mate uw cliënten tevreden zijn over de geboden dienstverlening. Bovendien wordt door het onderzoek inzichtelijk waar veranderingen noodzakelijk en verbeteringen wenselijk zijn. Klik hier voor een voorbeeld.  Klik hier voor het dowloaden van een folder over de KTO.